Music by The Refusers

Wednesday, May 7, 2014

Jon Henrik Fjällgren - Daniels Jojk (Daniel's Song)



28 February 2014
       

Daniels Jojk -  Daniel's Song

Går du med mig än, min kära vän,
Fast jag inte längre ser dig?
Är du kvar här på jorden,
Så som du är kvar i mitt hjärta?

Jag ligger kvar och grubblar,
Det är ödsligt tyst runt om mig.
Tårar bryter ut och faller,
I tanken på dig.

En ängel som här glömdes kvar,
Har nu fått sina vingar.
Vart flyger du nu, min ängel?
Vart flyger du nu?

Flyger du genom himlaporten, säg?
Eller till världens ände?
Flyger du bredvid mig?
Eller är jag ensam nu?

Var du nu än är, min vän.
Vart än vägen för dig.
Lova att du väntar där,
Tills jag möter dig.

Jag hoppas du är lycklig nu.
Så som jag var med dig.
Och smärtan du har lidit,
Hoppas jag är glömd.

Sväva fritt, min kära vän.
Du är fri nu.
Och tills vi åter möts,
Farväl, min ängel.

To learn more about Jon Henrik   (Om Jon Henrik):

http://jonhenrik.se/

1 comment:

Anonymous said...

hauntingly beautiful. So heartfelt and it touches any soul that has lost and still aches.